Bunga Berbentuk Muka Monyet

Pelik tapi benar, inilah kisah seorang pelancong yang menemui sekuntum bunga Amerika Selatan yang coraknya kelihatan seperti monyet. Tak percaya? cuba tengok gambar dibawah ni.

Bunga bercorak muka monyet
Sumber: DM

Bunga ini dikenali sebagai Dracula simia atau Orkid Monyet dan biasanya ditemui di hutan tebal Peru dan Ecuador. Unik kan? Apa komen korang?

About Auther:

Hubungi admin@bloggerwanita.com untuk pengiklanan di blog ini yang telah mencecah 2 juta pembaca.

7 thoughts on “Bunga Berbentuk Muka Monyet

  1. salam aya 🙂

    memang unik dan pelik…namanya pun ada kaitan dgn monyet.

    kat malaysia x bole taham ker? cuaca amerika selatan dgn malaysia lebih kurang sama jer kan? 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge