Tulang Belakang Bengkok Paling Teruk!

Gambar xray scoliosis teruk sebelum dan selepas bedah

rahsia-buat-duit-video-youtuberahsia-buat-duit-video-youtube

Gambar xray tulang belakang di atas adalah xray seorang gadis remaja, berusia 13 tahun, Emily Crosby yang mempunyai masalah tulang belakang bengkok atau Scoliosis yang paling teruk pernah dijumpai oleh doktor.

11 Jam pembedahan diperlukan bagi meluruskan semula tulang belakangnya kerana dikatakan kelengkungan tulang belakangnya menyebabkan paru-parunya terhimpit dan seolah-olah dihancurkan oleh tulang rusuknya.

Rod Titanium dipasang ke tulang belakangnya untuk meluruskan semula tulang belakangnya.

Gambar di bawah pula adalah sebelum dan selepas Emily melakukan pembedahan.

Wanita Tulang Belakang Bengkok

Sekarang Emily dah kembali aktif. Boleh menari dan bersukan.

P/s: 11 jam berdiri buat pembedahan, confirm malam-malam kena kekejangan kaki.. hehe. Aya paling lama tolong doktor pakar dalam bilik bedah pun, 8 jam je.. itu pun macam rasa nak pengsan dah..hahaha

Jika artikel di atas ini membantu, Harap dapat kongsikan dengan klik butang di bawah ini:

Langgan Percuma
Dapatkan TIPS blogging, perniagaan & pemasaran internet dari Dr Aya Norbayah, Founder BloggerWanita.com & Laporan Percuma TOP 10 Jutawan Internet & Teknologi Di Dunia.
We respect your privacy.
About Aya Norbayah
Pengasas & Penulis BloggerWanita.com adalah Dr Aya Norbayah iaitu seorang Ibu, doktor, blogger, Internet Marketer, affiliater, SEO & Graphic Lover dan usahawan internet wanita. Hubungi bloggerwanita@gmail.com untuk pengiklanan di blog ini yang telah mencecah 2 juta pembaca.

11 thoughts on “Tulang Belakang Bengkok Paling Teruk!

  1. Ya Allah. teruknyaaa. sampai macam tu sekali. adoiii
    Anis recently posted..Blog berwajah baru.My Profile

  2. Kenapa boleh jd macam tu :O

  3. kegunaan teknologi memg kadang2 ianya perlu
    nurul azieyan recently posted..GiveAway Topup 1My Profile

  4. zaman serba canggih spt skrg..kecacatan serius mcm tu pun boleh dirawat kn…dr. aya 🙂
    Ayie Abas recently posted..Enam Anggota Polis Terbunuh Di SempornaMy Profile

  5. nampak memang teruk. lepas pemberdahan tinggi pun bertambah agaknya.
    Denaihati recently posted..iPhone 5 Pengalaman Menggunakan Mode PanoramaMy Profile

  6. Salam…anak kak pun ada masalah scoliosis ni. Tapi alhamdulillah x setruk ni hanya perlu buat terapi fisio je.
    teratai recently posted..KKG 2013 : PENDAHULUANMy Profile

  7. peh, ini memang teruk nih..
    titan recently posted..This is private moment – MSMW 2013My Profile

  8. agak2 rod tu nanti dikeluarkan atau duk dalam badan je eh?
    Izwan recently posted..Rekabentuk Mekanikal Projek Tahun AkhirMy Profile

  9. Teknologi didalam dunia perubatan tidak dapat dinafikan mampu memberikan cahaya kehidupan kepada pesakit.
    akubiomed recently posted..Senarai 14 bilionair individu terkaya di Malaysia 2013My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge