Robot Wanita Pertama yang Paling Canggih

Gambar Robot Wanita Pertama seperti manusia biasa

Nampak Real? Serius macam manusia biasa. Mula-mula tengok gambar dia pun, aku fikir wanita biasa, rupanya robot. Inilah robot wanita pertama yang mempunyai  65 jenis eksperi wajah. Robot ini boleh bercakap, menyanyi dengan ekpresi muka manusia. Tak Percaya? Percayalah… ( Macam lagu Siti Nurhaliza pula..hehe )

Gambar robot wanita Germiniod F Tersenyum
Robot wanita Geminiod F Tersenyum
Gambar robot wanita Geminiod F Bercakap
Robot wanita ini bercakap

Geminiod F adalah robot perempuan yang telah dicipta oleh Hiroshi Ishiguro iaitu pencipta robot di Universiti Osaka Jepun. Harga robot ini lebih murah dari yang dijangkakan iaitu $110,000.

Makin banyak ciptaan robot kan? Macam cerita-cerita dalam filem masa depan plak. ^__^. Tapi bagaimana canggih sesuatu ciptaan pun, tetap tidak dapat mengalahkan CiptaanNya.

Apa Komen Korang?

41 thoughts on “Robot Wanita Pertama yang Paling Canggih

  1. Betul..walau hebat mana pun ciptaan manusia, ciptaanNya still tak boleh ditandingi. P memang tak dinafikan akal yang diciptaNya telah menghasilkan satu ciptaan yg hebat pada pndangan kita…
    orang2 jepun boleh cipta robot camtu, orang2 malaysia ada tak???
    PrincessAyuni recently posted..Cubit – cubit Sayang ???My Profile

  2. Betul, ciptaan DIA tidak tertandingi, mungkin di Jepang orang sudah tak suka pernikahan jadi ganti robot aja. Tdk perlu ada tanggung jawab menafkahi dan tidak repot hamil pula. Biaya hidup lebih ringan dan kebutuhan jasmani tercukupi. Tak beragama.

  3. Bahayanya org Jepun nih….memacam la derang buat…tu yg derang tunjuk…yg tak tunjuk tah , mende2 ape lg tak tau laa…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge