Mentega Tidak Halal – DNA Babi

Hari ini, aku nak kongsi kepada semua muslim di seluruh Malaysia tentang Mentega yang telah disahkan oleh JAKIM , Jabatan Kemajuan Islam Malaysia sebagai Tidak Halal kerana mengandungi DNA babi.

Mentega Pure Creamery Butter-Golden Churn adalah mentega yang haram untuk dimakan.  Korang boleh tengok gambar di bawah ni supaya kita lebih berhati-hati, maklumlah raya dah nak dekat, mesti semua orang sibuk nak beli mentega untuk buat kuih.

mentega-butter-golden-churn

Alhamdulillah, buat masa ni, aku tak pernah lagi tengok mak aku beli mentega jenama ni. So, rakan-rakan boleh kongsi kat blog masing-masing supaya kita boleh sebarkan kepada semua orang Islam di Malaysia.

5 thoughts on “Mentega Tidak Halal – DNA Babi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge