Lagu Sayang Buat Suami

Lagu ini aku tujukan buat suami aku melalui Facebook pada 3.3.2013 yang lepas. hehe. Sekali-sekala buat macam ni, seronok gak. ^_^

Lirik & Lagu Sayang oleh Shae

Sayang apa khabar dengan mu
Di sini ku merindukan kamu
Ku harap cinta mu takkan berubah
Kerna di sini ku tetap untukmu

Sayang apa khabar dengan mu
Cobalah kamu telepon diriku
Ku rindu dengar suara indahmu
Kerna dirimulah semangat hidupku

Sayang dengarlah permintaan ku
Jangan ragu kan cintaku
Sayang percayalah apa kataku
Kerna ku sayang kamu

Sayang dengarlah permintaanku
Jaga hatimu untukku
Sayang dengarlah bisikan hatiku
Kerna ku sayang kamu
Ahhh…

(Ulang dari awal)

Sayang dengarlah permintaan ku
Jangan ragu kan cintaku
Sayang percayalah apa kataku
Kerna ku sayang kamu

Sayang dengarlah permintaanku
Jaga hatimu untukku
Sayang dengarlah bisikan hatiku
Kerna ku sayang kamu

Jangan ragukan cintaku
Percaya sayangku
Jaga hatimu untukku
Ku menyayangimu
Semangat hidupku
Ku tetap untukmu
Cintaku selalu milikmu

Gambar Shae, penyanyi lagu Sayang

Hidup berjauhan dengan suami cukup mencabar, lagi-lagi tengah sarat mengandung.huhu. Tapi inilah dugaan yang Allah berikan untuk kami berdua. Menguji kesetiaan dan rasa cinta kami. Jiwang pula.hehe

Suamiku di Kota Kinabalu dan aku pula di Tawau. Jarak 500KM lebih memisahkan kami. Kalau naik bas 8 jam lebih tapi kalau naik kapal terbang 50 minit je. Selang seminggu atau 2 minggu suamiku balik untuk menjenguk isterinya yang sarat mengandung ni. Bila berpisah semula, sangatlah sedih tapi nak buat macam tanggungjawab kerja pun perlu  dilaksanakan.

Mungkin ramai rakan pembaca di luar sana yang juga hidup berjauhan dengan suami atau isteri. Bagaimana cara rakan pembaca atasi ye? jom kongsi.. Mungkin ramai yang  dah mengamalkan 20 tips cinta suami isteri.

20 thoughts on “Lagu Sayang Buat Suami

  1. sabar ye..insyaAllah nanti Allah permudahkan untuk tinggal bersama.. =)

    buat masa ni saya & en.tunang pun berjauhan.. saya kat malaysia, dia pula kena bertugas di lebanon.. sungguh menguji kesabaran sehingga kami perlu tangguh wedding day..

  2. Salah satu cara untuk menambahkan kasih sayang suami isteri 🙂 Kadang2 hidup berjauhan ini menimbulkan hubungan yg semakin erat, rasa rindu tu makin bertambah2! Yg pastinya, apa yg ditentukan Allah itu, itu yg terbaik untuk kita…syukur Alhamdulillah 🙂
    teratai recently posted..KKG 2013 : KAEDAH KAJIANMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge