Cari Pembantu Rumah atau Amah Jaga Bayi

Lama tak update blog. Memang takda mood nak berblogging sejak mula bekerja semula. Kenapa?

Sedih dan risau ni. Masih tak dapat orang gaji atau amah lagi untuk jaga bayi kesayanganku. Lagi-lagi sejak gempar berita video bayi dilambung oleh pembantu rumah. Bertambah susah nak percaya orang lain.

Sekarang, Masih lagi mencari sedara mara yang masih belum ada pekerjaan. Mungkin kalau keluarga lebih dipercayai berbanding orang lain.

Tapi ramai tak nak jadi amah atau pembantu rumah sebab diorang kata kerja tak glamour. hehe . Macam-macam je. Kalau di Sabah ni, kebanyakan pembantu rumah adalah dari Indonesia.

Ada sesiapa tahu, bagaimana cara nak cari pembantu rumah yang beretika dan profesional? Yang sedia membantu? 🙂 Maksudnya dengan cara yang betul.

11 thoughts on “Cari Pembantu Rumah atau Amah Jaga Bayi

  1. Nak pilih amah tu kenalah berhati hati skit,,
    orang zaman sekarang ni mana boleh percaya bulat2,,
    depan kita baik belakang kita habis semua benda dia buat…

  2. salam..nak share gak ckit..memang akak pun takut nak tinggalkan baby n anak2 ngan penjaga..memang susah nak cari pembantu rumah@amah yang betul2 bertanggungjawab zaman sekarang ni..akak baru jugak mintak bantuan keluarga dekat untuk jaga anak2 …

      1. @Aya Norbayah..

        Ade ker patut bibik Indon pun nak gaji lebih RM800 sebulan… Bawa balik ke negara mereka.. RM800 dah jadi 2693442.87 — Sebulan kerja dah jutawan rupiah..

        Makan di Indonesia katakan 10,000 rupiah.. baru tak sampai RM3.00. Dah boleh makan besar ^_^

        RM1.00 = 3366.80 rupiah..

        bibik bergaji RM800 bekerja di Malaysia pulang ke tanah air seolah-olah bekerja pada gaji beribu-ribu ringgit di negara sendiri.. ^_^

        Ikhlas,

        AMIN JOHAR
        (Jurutera SEO Malaysia)
        PAKAR NIAGA
        PakarNiaga.com (AMIN) recently posted..KEPUTUSAN RASMI | Cabaran Konvensyen Usahawan MuslimMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge