Bunga Berbentuk Muka Monyet

Pelik tapi benar, inilah kisah seorang pelancong yang menemui sekuntum bunga Amerika Selatan yang coraknya kelihatan seperti monyet. Tak percaya? cuba tengok gambar dibawah ni.

Bunga bercorak muka monyet
Sumber: DM

Bunga ini dikenali sebagai Dracula simia atau Orkid Monyet dan biasanya ditemui di hutan tebal Peru dan Ecuador. Unik kan? Apa komen korang?

Jika artikel di atas ini membantu, Harap dapat kongsikan dengan klik butang di bawah ini:

Hasil Carian Popular

7 thoughts on “Bunga Berbentuk Muka Monyet

  1. Memang unik,betul2 macam wajah monyet…
    namialus recently posted..GEMPAR PENUNGGU KM 20.6 TAGIH DARAH?My Profile

  2. Betapa indah ciptaan Allah…flora n fauna:)

  3. salam aya :)

    memang unik dan pelik…namanya pun ada kaitan dgn monyet.

    kat malaysia x bole taham ker? cuaca amerika selatan dgn malaysia lebih kurang sama jer kan? :)

  4. comelnya bunga tuh.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge