Beraya Sakan??

Lama tak update blog.. beraya sakan ni.. Hehe..

Takdalah beraya sakan pun, sebenarnya, selepas sibuk buat persiapan berhari raya.. Aku dan keluarga sibuk pula untuk persiapan membuat Majlis Akikah anak sulungku. Kalau di Sabah, dipanggil sebagai bercerak atau naik ayun.

Majlis Akikah di Sabah

Alhamdulillah, segalanya telah selesai. Sekarang ni, dah tiga hari memulakan kerja sebagai seorang doktor selepas cuti bersalin selama 3 bulan.

Anak sekarang dah berusia 3 bulan 19 hari. Seronok melihat perkembangan tumbesarannya.

Walaupun penat bekerja, hati jadi tenang dan gembira melihat muka anak yang disayangi apabila pulang ke rumah. Itulah nikmat menjadi seorang ibu. Tapi dugaan sebagai seorang ibu yang bekerjaya sangat besar dan kena banyak bersabar.

So, wanita diluar sana yang belum berkahwin, kahwin cepat-cepat dan dapat anak. Seronok tau.:)

19 thoughts on “Beraya Sakan??

  1. salam hari raya…selama kahwin ni…tak penah balik kampong pon..sbb mmg org sini…anak2 asyik tanya nape kita tak balik kg…isteri pon org dkt kg gak..maknanya kami takde le merasa bergaduh nak balik rumah mana..kengkadang terasa gak nak gi balik kg jauh2…hehehe

  2. assalamualaikum..aya 🙂

    sekejap jer dah masuk 3 bulan anak aya kn…:)

    ayie baru tahu pktn bercerak tu..

    klu naik ayun bermaksud naik buaian la kn.. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge