Angkasawati Malaysia, Setuju?

Semalam aku terbaca berita kat Utusan,

KOTA BHARU 22 Mac – Program Angkasawan Negara (PAN) perlu diteruskan pada masa akan datang bagi mencetus minat generasi muda dalam bidang sains dan teknologi.

Angkasawan Negara, Datuk Dr. Sheikh Muszaphar Shukor turut berpendapat, adalah lebih baik sekiranya kerajaan memilih seorang wanita untuk misi seterusnya yang akan memberi inspirasi kepada kaum itu.

Dr Sheikh Muszaphar

Best gak kalau ada angkasawan wanita pula, tapi betul kata Dr Sheikh Muszaphar, Kalau nak hantar pun, pastikan kita ada objektif yang jelas dan eksperiman yang berlainan sebab kos yang perlu ditanggung adalah sangat tinggi.

Aku setuju seratus peratus kalau wanita pula dihantar ke angkasa mengikuti jejak angkasawan kita yang kacak ni. ^_^

Apa komen korang?

Jika artikel di atas ini membantu, Harap dapat kongsikan dengan klik butang di bawah ini:

Hasil Carian Popular

16 thoughts on “Angkasawati Malaysia, Setuju?

  1. Wanita menjadi angkasawati? mengapa tidak,,boleh saja dan saya setuju kalau kaum wanita juga diberikan kesempatan untuk meraih sesuatu yang berharga dalam hidupnya,,
    nobay recently posted..Enjoy the Best Restaurants in Tokyo, JapanMy Profile

  2. Dengan pelaburan yang sangat tinggi, cal0n angkasawan/wati perlulah yang terbaik tanpa mengira gender. Jika yang terpilih adalah seorang wanita, ia akan mencatat sejarah di Malaysia…
    noorsyamsul recently posted..28 MAC: TARIKH KERAMAT LIYANA JASMAYMy Profile

  3. pernah ka iya perempuan jadi angkasawati?..kalau tak pernah, wah..first time la orang bilang.
    Naziman recently posted..Matlamat blog naziman.com dalam tiga bulanMy Profile

  4. setuju. tapi kena pastikan objektif jelas dan sekembalinya ke bumi,bukan sekadar memberi inspirasi wanita terokai angkasa,tp turut memberi manfaat kepada semua.
    chii recently posted..Perangkap TikusMy Profile

  5. siapalah angkasawati yang bertuah tu..huhu
    dyabunga recently posted..cake pop resepiMy Profile

  6. x berapa nak setuju sebab belanja mahal, pastu macam2 angkasawati terikat dengan macam2 syarat … x sesuai untuk wanita muslim aka timur..

  7. Sangat setuju..
    Jadi inspirasi buat wanita.
    Jadi pembakar semangat buat lelaki lembik.
    Cikgu Hairul recently posted..Salahkah Berbaju Melayu?My Profile

  8. Asalam.
    Boleh, kerana wanita jg serba boleh. Stamina, fizikal dan mentel kena perkemaskan. Apapun jika ada yg menyahut satu rekod di Malaysia ya..
    Etuza recently posted..Kerusi Pesona Etuza berkata ada 5 perkara ..untuk kita fikir sejenak..My Profile

  9. menangis Dr.Faiz dengar berita nie…hehehe
    ainun recently posted..Running Man Datang MalaysiaMy Profile

  10. angkasawati? siapalh yang bertuah tu ye.. aya kot??
    titan recently posted..Hadiah terkini Cabaran SEO Lelaki Kacak 2012My Profile

  11. Kalau nak hantar angkasawan, sepatutnya tak boleh pilih berdasarkan gender je. Kena la bersaing secara adil. Itu lebih baik. .. ^__^
    anastasyea recently posted..Pelancaran Kawasaki GT World dan Pusat GiviMy Profile

  12. Kalau kita betul-betul hendak hantar perlu ada objektif yang jelas sebab bukan sedikit duit untuk menghantar misi angkasawan.
    akubiomed recently posted..Filem Korea My Way mesti tontonMy Profile

  13. masa kecik2 bila ditanya cikgu nak jd ape?
    dlm list cita2 sy ada angkasawan..hihihi.. :p
    Ima GreenyHouse recently posted..Family Time – Mummy & Daddy promised to Aleesya to buy BALLoON!My Profile

  14. stuju jugak…
    huhuhu
    itulah cita2 sy…tp x kesampaian..huwaaaaaaaaa
    are_rull recently posted..Spontaneuos Thursday #1My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge